fbpx

Hvad er workflow i Dynamics NAV?

Workflow er en relativ ny funktion fra 2016

Workflow i Dynamics NAV

Èn af de nye funktioner i Microsoft Dynamics Navision 2016 hedder “Workflow”.

I dag sidder din bogholder og indtaster data fra dine leverandøres fakturaer, for derefter at vælge hvor bogføringen skal foregå.

Dette kan gøres automatisk!

workflow-i-dynamics-nav

“Workflow” er et begreb for automatisering af manuelle processer, der dermed frigiver en masse timer hos dine medarbejdere.

Workflow i NAV 2016

Din leverandør sender en elektronisk faktura til en mailadresse i NAV. Fakturaen sendes nu automatisk til en online OCR-tjeneste. Kort efter sendes fakturaen tilbage til NAV, og data er nu afløftet.
Da du allerede i opsætningen af workflowet har fortalt NAV hvilken konto, der skal belastes med bilaget, fra netop denne leverandør, sker dette automatisk.

Kort sagt er der tale om en effektivisering, der kan måles i kroner og ører. Du kan evt. ringe til din bogholder og spørge hvor lang tid det tager, at indtaste data fra én faktura. Dernæst hvor lang tid bogføringen tager – og så har du besparelsen i minutter pr. faktura.

Farvel til ringbind!

Når din leverandør sender fakturaen til e-mail adressen i NAV, er bilaget allerede forbundet på din kreditor. Din bogholder skal dermed ikke udskrive fakturaen, for så at gemme dette i de store ringbind på kontoret.
Alle Navision-brugere har adgang til fakturaen, og er dermed ikke afhængig af indblik i din bogholders ringbind-system.

Hvis du i dag anvender C5, sidder du måske og tænker: “Hvis alle de fakturaer placeres i NAV, skal jeg snart begynde at spare op til ugentlige køb af ekstra database”.

Svaret på dette kan gøres kort: database er gratis i NAV.

Skriv en kommentar